3. helmikuuta 2015

Oi kerma!

En keksi tähän vuoden aikaan parempaa comboa, kuin kalakeitto ja laskiaispullat. Pullat monikossa, koska niitä syödään aina vähintään kaksi yhdeltä istumalta. Mun on tehnyt laskiaispullia mieli siitä asti, kun ensimmäiset muoviin pakatut pullaset ilmestyivät kauppoihin pari viikkoa sitten. Oon kuitenkin hienosti malttanut mieleni, enkä sortunut näihin kaupan - lähes syntisiin - tekeleisiin. Halusin vuoden ensimmäisen pullani olevan mahdollisimman herkullinen kokemus. Kalakeittoa on myös tehnyt julmetusti mieli viimeaikoina. Oikein kermaista ja suolaista sellaista. Löysin täydellisen ohjeenkin, mutta en vain ole saanut aikaiseksi tehtyä. 
Äiti kutsui meidät tänään syömään. Vihjaisin aikaisemmin jotain keitto -ja pullahimostani, ja arvatkaa vaan mitä siellä pöydässä odottikaan.. Kermaisista kermaisin keitto ja vimpan päälle itse leivotut laskiaispullat. Ei edes vadelmahillo haitannut kulinaristista nautintoa, vaikka olen mantelimassatyttö henkeen ja vereen. Ei voi muuta sanoa kuin I-HA-NAA! Masu ja mieli kiittää ja ensiksi mainuttu varmaan toipuu seuraavat kolme päivää. Kiitos äiti. 
Nämä arjen hetket on niitä täydellisempiä. Kerma kaikessa muodossa on sekin täydellistä ja erityisesti, kun se on pullan välissä.

Ei mulla muuta!

-Dora

3 kommenttia:

  1. Aaa, miten hyvältä näyttäää! <3___<3
    Pakko saada kalakeittoa! Ja PULLAA!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis oli niin jees et meinas taju lähtee!!

      Poista
  2. Anonyymi5/2/15 12:41

    Laskiaispulla on maailman paras keksintö. Mua naurattaa kun samassa kuussa on Runebergin päivä ja ne tortut hävii ihan 6-0 kunnon kermaunelmalle. Helmikuussa yleensä ostan pussillisen sellasia esipaistettuja pikkupullia (niit saa 10 jollain 2,50 eurolla) ja sit paistelen niitä pitkin kuuta ja vispaan kermaa väliin. Mut mä oon kyllä vadelmahillotyttöjä - mantelimassa ei oo edes vaihtoehto ptyi! :D

    Ja ihanaa kun oot palannut tänne postailemaan! Teretulemast takas ja ihanaa, että elämääsi on löytynyt parempi tasapaino vaikeuksien jälkeen!

    Kaunista alkukevättä!

    - Kaisa

    VastaaPoista