27. tammikuuta 2014

Lista


Tämä tuli kuin tilauksesta. 

Mun piti herätä tänään klo 8.00 ja saada kaikennäköstä aikaseksi, mutta jälleen kerran laitoin torkun päälle ja selitin itselleni miksei mun tarvii vielä herätä. Katoin jakson Revolutionia, koska eihän mulla hei ole kiire mihinkään. Meinasin kattoo toisenkin, kunnes päätin, että nyt loppu! 

Viimesen kahen kuukauden aikana oon keksiny tekosyitä toisensa perään. Aina on löytyny joku muka "järkevä" syy miksei vielä tarvi nousta, mennä salille, alottaa blogikirjotusta, kirjottaa päiväkirjaa tai lopettaa herkuttelua. Se on oikeesti surullisen koomista kuinka helposti oma mieli voi puhua itsensä ympäri ja lopulta itekkin uskoa täysin siihen, että se oli oikea ja hyvä päätös. En tahdo olla liian ankara itselleni ja potee huonoo omaatuntoa edellisistä kuukausista, mutta tahdon lopettaa tän selittelyn nyt! Mä en tuu tällä tavalla ikinä saavuttamaan mun tavotteita ja unelmia. Multa puuttuu nykyään täysin itseni haastaminen. 

Syy miksi päätin kirjottaa näistä nyt julkisesti on yksinkertanen: en oo vielä kokeillu tätä lähestymistapaa. Ehkä tää tulee olemaan se mun kaipaama potku persuksille. 
Voisin ihan listata tähän tiettyjä tavotteita seuraavalle kuukaudelle ja vaikkapa kerran viikossa kertoa miten hommat on sujunu, missä oon onnistunu ja missä en välttämättä niin hyvin. 

- Herää kerran viikossa klo 7.00 ihan vaan huvin vuoksi. 
Mun täytyy lähes aina lähtee töihin vasta klo 12.30 aikoihin, joten tää on hyvää itsensä haastamista. 

- Käy kuvailemassa kerran viikossa. 
Oon mielestäni menettänyt sen oman tatsini kuvailuun, joten tahdon ehdottomasti alkaa taas työstämään sitä. 

- Käy salilla vähintään 3 kertaa viikossa. 
Mä oikeesti nautin salilla käymisestä, mutta tauon jälkeen kynnys päästä sinne salille asti on aina turhankin korkea. 

- Kirjota joka toinen päivä blogiin tai päiväkirjaan. 
Mä rakastan kirjottamista ja mä tykkään tästä blogista hirmuisesti. Tässä on kuitenkin sama kynnys kysymys kuin edellisessä...

- Lue kirja kuukaudessa. 
Mulla on viime aikoina ollut tapana lainata kirjastosta vaikka kuinka monta kirjaa ja lukea niistä just ja just yksi. 

- Herkuttele kohtuudella. 
Tämä kohta on ollut mulle moniin moniin vuosiin täysin tuntematon, mutta reilu vuosi sitten opin mitä se oikeesti tarkottaa. Sen jälkeen on ollut hyviä ja huonoja kausia. Nyt takana on ollut sen verran pitkään huonoa kautta, että on taas aika harjoitella sitä kuuluisaa itsekuria. 

- Kokkaile ja kokeile. 
Kokki kolmonen on laskistunut pahemman kerran... Kasvissyöjällä (varsinkaan) ei mun mielestä oo varaa laiskistua tässä, koska sillon ei saa tarvittavia proteiineja, rasvoja, hiilareita ja noh, kaikkea tarvittavaa. Tuntuu siltä, että oon viimesen 2 kuukauden aikana syöny pelkästään sokeria ja huonoja hiilareita... Olo on myös sen mukanen. Ei jaksa tehä mitään, mieli maassa ja joka paikkaan sattuu. 

- Let it be. 
Liiallinen miettiminen ja murehtiminen ei auta eikä ratkase mitään. Pitää antaa tiettyjen juttujen vaan mennä omalla painollaan. 

Noin! Nyt on asiat listattu ylös ja itekki oikeesti miettinyt, että mitkä onkaan ne asiat, joita haluun lähtee työstämään. Tästä on hyvä lähtee liikenteeseen. 

Ihanaa viikkoa kaikille! 

-Arez

6 kommenttia:

  1. Olin jo kadottanut tän blogin. Ah ihana ja hyödyllinen facebook, löysin tän taas! Ei löytynyt googlettamallakaan kun aiemmin kaipailin. Ja kiva, että kirjoittelet meille jälleen (vaikka on kai tämä blogi jo pystyssä hetken ollut). Oon tykännyt sun jutuista aiemminkin, mutta tuntuu, että oot kyllä löytänyt tietynlaisen rauhan. Saako udella mihin kouluun oot hakenut? Itse onnekkaana pääsin sosiaali alaa metropoliaan opiskelemaan ja koulu alkaisi syksyllä, niin siis lykkäsin sitä alotusta vähän. Ties vaikka oltais koulukavereita kohta? No, mutta kivaa tammikuun loppua sulle! Ps. Noi lyhyet hiukset on niin mahtavat! Harmi, ettei toimi tälläsillä skandinaavisilla lättähiuksilla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla, että oot taas löytänyt ties blogiin missä kirjottelen :) Facebook on kyl ihmeen hyödyllinen tälläsis tilanteis haha. Mä oon hakenut Diakiin, Metropoliaan ja Laureaan ja en oo päässyt vielä mihinkään niistä. Nyt keväällä taas uus yritys, katotaan miten käy! Viimeks ainakin jäin hirveen kauas siitä pistemäärästä jolla ois sisään päässyt, joten katsotaan katsotaan. :> Kiva, että oot kuitenkin päässyt sinne ite opiskelemaan, noihin kun on nykyään ihan sairaan vaikee päästä sisälle... Kaikki haluaa olla auttajia, joka on siis omalla tavallaan hyvä juttu ja sit siinä on se oma kääntöpuolensa myöskin. Mut siitä ehkä joskus toiste tai ei ikinä :D Ps. Kiitos. <3

      Poista
    2. Joo, mulla on alan liittyvä koulutus ennestään, siitä varmaan oli hyötyä! Laskin ja pohdin ja mietin minkä laitan ekaks vaihtoehdoks (minne ois helpoin päästä), enkä silti ois uskonut, että ekalla kerralla natsaa! Metropoliassa on siis se etu, että jos pääset pääsykokeisiin niin ootte kaikki samalla viivalla kun todistuksen arvosanat eivät enää vaikuta. Ja kuitenkin jos luet hyvin ja pärjäät teoriaosuudessa niin se keskustelu on sit ihan helppo jos oot vähän perehtynyt sosionomin työnkuvaan ja uskallat sanoa, mitä ajattelet kuitenkin muut huomioon ottaen. Laurean ja diakin pääsykokeet vissiin painottuu enemmän sitten haastatteluihin ja psykologin kokeisiin yms.? Mutta joo, ainakin mitä katsoin niin keväällä 2012 oli Metropoliaan ollut alimmat hyväksytyt pistemäärät muihin verrattuna, ei niissä suuria eroja ollut mut kannattaa tsekata ja vähän taktikoida! Tosi ärsyttävää, et moni potentiaalinen ja motivoitunut opiskelija ei pääse sisään vaikka miten päin hakis, ja sit siellä on näitä jotka lopettaa ekan kuukauden jälkeen ku ei vaan ollutkaan niitten juttu tai muuta vastaavaa. Okei, joo, et pyytänyt vinkkejä mut kerroin silti. :D Toivon isosti, että pääset tänä keväänä sisään mihin sitten haetkaan! Tsemppiä :)

      Poista
    3. Ihana olet, että annoit vinkkejä vaikken niitä pyytänytkään. Merkkaa paljon, kiitos kovasti! <3 Ja kiva tietää, että Metropoliaan on ollut alimmat pisteet joilla pääsee sisään, tunnenkin muutamia tyyppejä jotka on siellä koulussa. Ehkäpä laitankin sen ensimmäiseksi tällä kertaa enkä Diakia, katsotaan katsotaan. En oo vielä Metropolian pääsykokeissa käynytkään (oma moka kun hain vaan nuorten puolelle viime keväänä ja syksyllä ei ollut hakua kuin sinne nuorten puolelle jolla just keskiarvolla on väliä..) Toivotaan, että pääsisin tällä kertaa sisälle, oli se sitten englanninkielenpuolelle tai normipuolelle. Ei voi muuta kun yrittää parhaansa ja kattoo mitä tapahtuu! Kiitos vielä! :)

      Poista
  2. voi vitsi, mulla on ihan samanlainen olo! jotenki sitä aina aattelee että mä ryhdistäydyn "sitte ku.." pitäs vaan päättää ryhdistäytyä nyt eikä sitte. tsemppiä ja toivottavasti saat intoa postailuun, tykkään hulluna sun postauksista aina :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. NYT LOPPU sitten kun eläminen ja täydellisen hetken odottamista, ja alko se tekeminen. Tsemppiä siihen :) Ja kiitos kauheesti, tosi kiva kuulla et joku tykkää. Ja ihana kun jätät usein kommentin <3

      Poista